martes, 3 de abril de 2012

PERMA QUÈ? (CULTURA i AGRICULTURA PERMANENT)

El curs de Permacultura ha estat més que intens. Tres setmanes de classes i convivència sense descans. En aquests moments el meu cap està en aquell punt on sembla que no hagi après rès de tantes coses que ha tingut que processar. Molta teoria i poca pràctica, però els profes s'ho han currat molt bé ho han fet el més dinàmic possible. Algunes vegades m'he vist en situacions molt estranyes, és el que té quan els teus profes són hippies dels de veritat: càntics d'amor al sol i la terra de ben dematí, abans de menjar, entre classe i classe, balls de germanor demanant pietat per totes aquelles criatures a les que estem fent mal, el "Moa" que ja es va extingir, el Kiwibird al qui li queden pocs germans també...gent plorant...o el dia que tots ens vam fer màscares que representaven diferents elements i criatures que et pots trobar a la natura, jo era aigua, un altre era un ocell, un altre el llamp, un altre un arbre, el riu, un bou, etc...tots feiem una espècie de ritual que significava que durant aquella nit ens convertiem en aquelles criatures,i/o elements escollits i feiem una reunió per parlar del moment que estavem vivint, la crisi medioambiental que tots patiem pel canvi climàtic, en definitiva, per la mà de l'home. Imaginau-vos 19 persones assegudes en cercle sobre unes cadires baixetes fetes de troncs, amb una gran foguera al costat i un tambó que portava el ritme mentre ens seiem. Tots amb les mascares posades, jo me MORIA de rialles. Menos mal que en el curs erem 3 espanyols (Aitor vasc i Estela, aragó) i que podiem posar un poc de seny a tot plegat. Em recordo de l'Aitor, mirant-me una altra vegada amb cara de flipat sense entendre molt bé perquè hi ha gent que es fa segons quines preguntes...em deia amb peus de plom: - oye, pero, cuando dicen que no estan conectados con ellos mismos, a que se refieren? porque yo no siento que tenga que buscar nada así...no sé...no llego a entender muy bien el significado...- i s'aragonesa i jo que una mica flipades sí que estem, li intentavem explicar que volia dir i clarament li deia que no es preocupàs, que si no ho entenia era perquè ell ja estava connectat amb el que tenia que estar...però poc a poc es deixava convèncer i deixava que li posassim plantes dintre de la mosquitera perquè tingués somnis reveladors, sempre ens deia - si ya veràs, cuando acabe este curso voy a salir brujo. Un dia, fent es pardal una altra vegada em diu -Rut, si mi padre en este momento pudiera verme, te juro que me deshereda!- això mentre movia els braços fent d'aguila criutura que havia escolllit per fer el ritual. Em va pegar un atac de rialles, observant una fent de gallina, l'altre fent d'arbre, un  de bou, jo una goteta d'aigua, un àguila, tots desperdigats per un descampat al compàs del tambor a lo "indio" tum, tu-tum, tum-tu-tum.
Però vos penseu que tot era així, hi havia classes de física i química que em tornaven loca ja de per sí complexes per a sobre amb un altre idioma.
Per cert, en aquest país a diferència de la veïna Australia, és molt difícil trobar-te amb un  insecte verinós o animal perillós, quina mala sort he de tenir jo que a la segona setmana mentre caminava descalça per un hort comunitari vaig tropitjar una abella, sí sí, és la tercera vegada que me pica una abella al peu!i resulta que li tinc alergia!i després de l'abella em van venir a visitar els polls!gracis!LEAVE ME ALONEEEEEE!!!!